Salı, Eylül 06, 2005

Barcelona'ya Devam

Panaromik şehir turumuza devam ediyoruz. Montjuik tepesinden Barselona'yı kuşbakışı görebilirsiniz. Hatta teleferikle denizin üzerinden şehre inebilirsiniz. Heyecanlı ve güzel bir deneyim olsa gerek. Ancak bizim binmeye zamanımız olmadı :(


Sardana, İspanya'nın Katalan bölgesinin geleneksel dansıdır. Halka olarak müzik eşliğinde oynanan hızlı bir dans. NOT : Sagrada Familia'nın yer aldığı meydanda Pazar günleri öğleden sonraları dans edenleri görebilirmişsiniz.


Panaromik turumuz Colomb meydanında son buldu. Colomb aslında İtalyan, ancak İspanyol kraliçesi Isabel Katolika'nın desteğiyle seyahatlerini gerçekleştirmiş.


Serbest zamanda ilk işimiz öğle yemeği yemek oldu. Bunun için Rambla de Mar'a gittik. Colomb meydanından buraya ahşap geniş bir iskele üzerinden yürüyerek ulaşabiliyorsunuz. Burda büyük bir alışveriş merkezi var, altında bir sürü restoran, kafe bulabilirsiniz. Burada ayrıca çok salonlu bir sinema kompleksi ve bir de 3D sinema var. Yemekle zaman kaybetmemek için Pan & Company'de baget sandviç yedik. (İki kişi 12 euro civarı ödedik. )

Colomb Meydanının hemen yanında denizcilik müzesi var, ancak Rambla de Mar'daki Avrupa'nın 2. büyük akvaryumunu görmek bize daha cazip geldi. Girişte sıra var gibi görünse de, yığılma şeklinde bir sıra olmadığı için hızlı ileriliyor. Kişi başı giriş ücreti 14 euro. (En pahalı girişi olan yerlerden biri)


Balıkları büyük akvaryumlar içinde izleyebiliyorsunuz. Küçük köpekbalıkları ( uzunluğu 1,5 metre olsa gerek ), renkli balıklar, büyük su kaplumbağaları, denizatı, penguen, şeffaf balıklar ... görebilirsiniz. Özellikle büyük akvaryum çok güzeldi. Etrafındaki yürüyen bant sayesinde ilginiz dağılmadan, insanların arasından yer bulma kaygısı olmadan akvaryumdaki balıkları keyifle izleyebiliyorsunuz.

İçerde flaşla fotoğraf çekmek yasak, flaşsız da fotoğraflar net çıkmıyor. Digital makinanızın video özelliği varsa 1-2 sn'lik video çekimleri fotoğraftan daha başarılı, aklınızda olsun.

NOT : Fotoğrafların üzerine tıklayarak daha büyük görebilirsiniz.

7 yorum:

Tuhfe dedi ki...

Haaaaaaaaarika! öyle güzel anlatıyorsun ki, kendimi oralarda hayal ediyorum... Büyük akvaryumlarda gezmeye bayılıyorum. Geçen yıl ben de yunus balıklarının şovlarını izlemeye gitmiştim, fotoğraflarını çektim ama hiç çıkmamıştı, üzülmüştüm. Verdiğin bilgilerle bundan sonra işlerim daha da kolaylaşacak, teşekkürler.

Sevgilerle.

Rengarenk dantel dedi ki...

hiç ümidim yok ama bir gün gidersem yabancılık çekmeyeceğim. çok harika resimler. anlattıklarında çok akılda kalıcı...

Adsız dedi ki...

Teşekkürler gerçekten çok güzel anlatıyorsun insanın oraları göresi geliyor..Geçen yıl ben de yunus balıklarının şovlarını izlemeye gitmiştim...Benim çektiklerim çıktı ama:))

Tuhfe dedi ki...

Filiz, şov kapalı alanda mı yapıldı?

Adsız dedi ki...

kapalı derken herhalde ümekanın üstünü soruyorsun değil mi. Hayır açıktı...

incikboncuk dedi ki...

bir arkdaşım da bu yaz kaş yakınlarında bir yerde yunusları izlemiş, hatta birlikte yüzmüşler. çok zevkli bir şey olsa gerek.

Tuhfe dedi ki...

Filiz, benim izlediğim şov kocaman bir kapalı havuzda idi. O yüzden içerisi biraz karanlıktı. Şov ışık efektleri ve müziklerle güçlendirilmişti. Hatta doyamayıp günün sonunda bir kez daha izlemiştik. ancak video ile çekim yaılabilirdi ve ben video kamerayı götürmemiştim :((

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...