Perşembe, Ekim 27, 2005

Gazetelik


Her ay 3-4 dergi alıyoruz. Haliyle salona, oturma odasına taşımak zor oluyor. Hem de biraz ortalık toplansın diye MDFden gazetelik aldık. Üzerini özellikle düz aldık ki, bir şeyler koyabilelim. Mavili gemilerle süslü bir peçetem vardı, onunla peçete dekupajı yapacaktım, ama eşim sade bir şey olması konusunda ısrarlı olunca renk olarak kahverengide anlaştık.

Öyle tek renk olması içine sinmedi, rölyef pasta ve süngerle doku yaparak ahşabı renklendirdim.

Malzemeler
  • Açık ve koyu kahverengi boya
  • Rölyef pasta
  • Spatula ya da eski bir bıçak ya da plastik bıçak
  • Sünger, zımpara
  • Vernik

Yapılışı

  • Rölyef pastayı kenarlara krema kıvamında sürün.
  • Bıçağın yüzeryini pat pat vurarak ya da sıyırarak doku oluşturun.
  • En az bir gece kurumaya bırakın.
  • Mdfnin kenarlarını güzelce zımparalayın.
  • Aşırı sivri uçları temizlemek için rölyef pasta sürülmüş yerde zımparayı hafifçe gezdirin. Fazla hırpalamayın ama.
  • Gazeteliğin her tarafını bir kat açık kahverengi ile boyayın.
  • İyice kuruduktan sonra kenarları bir kez daha güzelce zımparalayın.
  • Ahşap, suyu emdiğinde kabardığından ilk kat boya sonra zımparalandığında daha güzel pürüzsüz hale gelir.
  • İkinci katı da boyuyoruz.
  • İyice kuruduktan sonra koyu kahverenginden bir miktar tabağa döküyoruz.
  • Süngerimizi ıslatıyoruz, ancak hafif sulu olmalı.
  • Süngere siraz boya alıp başka bir tabakta boyayı iyice yediriyoruz.
  • Rölyef pastalı kenarlara güzelce sürüyoruz. Rölyef girintili çıkıntılı olduğu için doku oluşacak.
  • Diğer yerleri de boş bırakmamak için yine hafif sulu süngerimize boya alıp iyice yediriyoruz.
  • bir kenardan başlayıp diğer kenara kadar süngeri hiç kaldırmadan çok hafif bastırarak sürüyoruz.
  • Eğer ara ara sürerseniz dokuda kesikler oluşabilir.
  • Bir de başlangıç ve bitiş noktalarında sorunlar olabilir, onları da belli belirsiz dokunuşlarla düzeltebilirsiniz.

Yorumlarınız için teşekkürler. Önemli bir adımı yazmayı unutmuşum. Her şey bitince, boyalar iyice kuruduğunda vernikliyoruz.

Pratik olması açısından sprey vernik kullandım. Diğer hobi vernikleri gibi olmadığından bayağı kokuyor. Bu nedenle kapalı mekanlarda sprey vernik yapmayın. Dışarda, açık balkonda yapmalısınız. Ben ellerime poşet gidirip sıkıyorum, çünkü ele gelirse zor çıkıyor. Aklınızda olsun.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Rölyef pasta ile doku oluşturmayı bilmiyordum güzel anlatmışsın öğrenmiş oldum bende teşekkürler...güle güle kullan çok zarif olmuş sade olunca eline sağlık.

Tuhfe dedi ki...

Çok güzel olmuş Nurdan, ellerine sağlık. Ne güzel gazetelikmiş hem ehpa hem gazetelik çok hoş.

nagice dedi ki...

çok güzel anlatmışsın.ellerine sağlık çokta güzel olmuş.güle güle kullan..

Serra dedi ki...

Bence boyle guzel olmus Nurdan. Cok da guzel detayli anlatmissin, sagol.

NAZLICA dedi ki...

Nurdan sonunda bu rölyef işini bize öğreteceksin. Çok teşekkürler anlatımın için, iyi günlerde kullan.

Çileksuyu Sibel dedi ki...

gule gule kullan nurdan,ben cok begendim,zaten arastiriyodum nasil yapilir bu tahta boyama,ozellikle eskitilmis sekilde diye.cok tesekkurler,ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş..ben de merak sardım ahşap boyamaya..bakalım hayırlısı..boncuk tan sonra da evi birde ahşap eşya ve boyalar kaplarsa..herhalde eşim beni başka eve taşıyacak:)))

incikboncuk dedi ki...

gazetelik, kalemlik gibi bir takım rüşvetler biraz durumu kurtarabiliyor ;)

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler,

nurdan dedi ki...

güzel gazetelik tsk...
İsmek Ahşap Boyama Ahşap Üzerine Çalışmak İsteyenler İçin Ücretsiz İsmek Kursları.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...